Kundeloyalitet og kundemålinger

Øget overskud gennem kundeloyalitet

Tilfredse kunder er selve kernen i din virksomheds succes. Tilfredse kunder sikrer den nuværende omsætning og giver afsæt for mer- og krydssalg. Og i det omfang man lykkes med, at gøre kunderne til ambassadører, er dette den mest effektive genvej til nye kunder i en tid, hvor i gennemsnit 68% af befolkningen i følge undersøgelse fra Forrester Research selv klarer store dele af beslutningsprocesserne, og hvor en stadig større del bruger anbefalinger fra netværket.

Helt konkret så viser undersøgelser, at det i gennemsnit er 6 gange – og op til 25 gange – mere rentabelt at fastholde en kunde frem for at tiltrække en ny. Og alligevel bruger alt for mange virksomheder alt for mange ressourcer på at tiltrække nye kunder (40% af samlede investeringer i følge CRMGuru-undersøgelse) i stedet for at bruge en større del af ressourcerne på fastholdelse samt mer- og krydssalg ift. eksisterende kunder (blot 22% af investeringer i dag).

Fokuseret indsats betaler sig

Fastholdelse af kunder er hårdt arbejde, men er investeringen værd mange gange. Vi har været med til at løfte kundetilfredsheden (her den såkaldte Net Promoter Score) med op til 20 pct.-point på blot ét år, med en påvirkning på bundlinien, der langt overgår investeringen.

Ring 26 10 00 77 og hør nærmere om hvordan vi kan hjælpe jer med at øge overskuddet gennem forbedret kundeloyalitet. Og hvis der er brug for hjælp til selve kundetilfredshedsmålingerne, så kan vi også assistere med dette.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *