Analyse af dine kunders købsprocesser og valgkriterier


Vidste du at dyb indsigt i jeres kunders købsbeslutningsprocesser, valgkriterier og brug af informationskanaler er dén vigtigste forudsætning for succes med jeres salg og markedsføring? Og vidste du at en 20% forenkling af købsbeslutningsprocessen bag et produkt kan skabe en stigning på 86% i sandsynligheden for køb?*

Har din virksomhed 100% overblik over jeres kunders købsbeslutningsprocesser, valgkriterier og brug af informationskanaler? Vi tilbyder 20 års erfaring på dette område og markedets stærkeste måling af købsbeslutningsprocesser og brug af informationskanaler blandt dine kunder.

Forudsætningen for succesfuld salg og markedsføring

Købsadfærden blandt forbrugerne bliver stadig mere kompleks. Og gennem disse stadig mere komplekse købsprocesser er der i hundredevis af forhold, der kan påvirke et køb. Uden et indgående kendskab til kunders købsbeslutningsprocesser, valgkriterier og brug af informationskanaler vil salg- og markedsføringstiltag aldrig få den fulde effekt.

En måling der favner hele købsprocessen og alle informationskanaler

Vi har udviklet dén måling jeg altid har savnet i mine foregående jobs som hhv. marketing- og analyseansvarlig hos store virksomheder på både kunde- og mediesiden. Nemlig en måling, der giver et overblik over såvel som indblik i den samlede købsproces og i de medier og informationskanaler, der ligger bag kunders køb. Denne dybe viden om jeres kunder er viden som medie- og reklamebureauer ikke ligger inde med, og som også kan hjælpe dem med at planlægge og eksekvere mere effektive kampagner. Se nærmere om analysen nederst på siden.

Målingen er baseret på et større antal dybdeinterviews, men koster langt mindre end man skulle tro

Målingen tager det bedste fra de kvalitative måleværktøjer, dvs. afdækker i dybden, og fra de kvantitative måleværktøjer, dvs. baserer sig på nok respondenter til at kunne sætte tal og volumen på. En måling baseret på eksempelvis 50 respondenter koster blot 20.000 kr. ex. moms alt inklusive, hvilket er noget under det halve af hvad et analyseinstitut ville tage. Vi kan gøre dette, fordi vi har sat målingen i system, har dyb viden på området og har en lav omkostningsstruktur. Og det vil tilmed være en seniorprofil, der vil varetage hele processen fra forberedelse til interview af respondenter over til rapportering og præsentation af resultater.

Få en helt uforpligtende præsentation af denne måling – og hvad den kan gøre for din virksomhed

Ring eller skriv til os på 26 10 00 77 eller info@effektmarketing.dk og vi kan aftale en kort og præcis præsentation på jeres adresse.

Dette afdækker vores analyse . Disse spørgsmål – og flere til – får du præcise svar på:
  • Hvad er mine kunders præcise valgkriterier? Hvad er de spontane valgkriterier og hvad er de dybere-/bagvedliggende valgkriterier?
  • Hvilke konkurrenter er i spil forskellige steder i beslutningsprocessen og med hvilken styrke?
  • Hvilke informationskanaler benyttes gennem købsbeslutningsprocessen og hvordan benyttes de?
  • Hvordan spiller informationskanalerne indbyrdes sammen, herunder online ift. offline medier, påvirkningsmedier ift. beslutningsmedier og sociale medier ift. øvrige medier?
  • Hvilke af de markedsføringsmedier og informationskanaler I investerer i giver effekt og hvilke giver ikke? Hvilke bør I satse på i fremtiden?
  • Er det let af finde frem til relevante informationer ift. jeres produkter? Hvor er oplevelsen god og hvor er den mindre god?
  • Hvor fungerer jeres website og hvor fungerer det evt. ikke?
  • Etc.

Svarene på ovenstående spørgsmål sammenfattes i en skriftlig rapport, der afsluttes med konkrete anbefalinger.

* Undersøgelse gennemført af CEB og baseret på 7.000 interviews med repræsentativt udsnit af forbrugere

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *